Можна осліпнути: названі небезпечні антибіотики

Вчені довели, що від прийому групи фторхінолонових антибіотиків ризик відшарування сітківки збільшується на 50%.

Ефект настає вже після 10 днів перорального прийому. Результати дослідження французьких вчених опублікував журнал JAMA Ophthaimology, пише Обозреватель.

Раніше вчені вже вивчали подібний негативний вплив фторхінолонових антибіотиків, але теорія вважалася спірною. Зараз же, завдяки французькій групі дослідників достовірність була доведена.

Для того, щоб проаналізувати зв’язок фторхінолонових антибіотиків і відшарування сітківки вчені використовували дані Французької національної системи інформації за різними схемами медичного страхування SNIIRAM. Тривалий прийом фторхінолонів був пов’язаний зі збільшенням ризику регматогенного відшарування сітківки на 41%, а для ексудативного типу відшарування ризик зростав більше ніж в 2,5 рази.

Розглянувши окремі препарати вчені визначили, що левофлоксацин подвоює ризик відшарування сітківки протягом 10 днів, інші ж препарати статистичної достовірності досягли.

Дослідники вважають, що пацієнти повинні бути попереджені про можливі ускладнення, а також повинні відстежувати свої зорові порушення, оскільки відшарування сітківки вимагає швидкого втручання.

Також автори роботи заявляють, що самі по собі фторхінолони, є досить безпечним видом антибіотиків, і дослідження не повинно змінити співвідношення користі та ризиків від прийому даних препаратів. Крім того, достовірно не відомо відбувається відшарування сітківки через антибіотики, або на тлі захворювання від якого лікують фторхинолонами.

Але не дивлячись на це, вчені заявляють що недавнє лікування катаракти або важкої міопії (короткозорості) можуть стати протипоказаннями для призначення лікування фторхінолонами.

Експерти не рекомендують лікарям міняти тактику лікування цими препаратами, але просять повідомляти про всі випадки ускладнення в регулюючі органи.

zakarpatpost.net

Коментування вимкнено