Сьогодні на Закарпатті вшановують Різдво Пресвятої Богородиці

21 вересня Православна Церква святкує Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста. Святкується як день всесвітньої радості.

Пресвята Діва Марія народилася в той час, коли люди дійшли до таких меж морального занепаду, при яких їх підняття здавалося вже неможливим. Кращі уми тієї епохи усвідомлювали і часто відкрито говорили, що Бог повинен зійти у світ, щоб виправити віру і не допустити погибелі роду людського. Син Божий захотів для порятунку людей прийняти людське єство, і Пречисту Діву Марію, єдину гідну вмістити в Собі і втілити в життя Джерело чистоти і святості, Він обрав Матір’ю.

Різдво Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Пріснодіви Марії святкується Церквою, як день всесвітньої радості. У цей світлий день, на рубежі Старого і Нового завітів, народилася Преблагословенна Діва Марія, покликана стати Матір’ю Ісуса Христа.

Віруючі люди по всій землі гідно шанують піснями і хвалами Ту, Котра розсіяла у світі пітьму безблагодатності і принесла людству спасіння від вічної смерті.

Згідно з церковним переказом, Пресвята Діва Марія народилася в невеликому Галілейському місті Назареті, яке було в іудеїв у зневазі. Батьками Її були праведні Іоаким і Ганна. Чоловік і жінка були бездітні, тому що Ганна була безплідна. Досягши похилого віку Іоаким і Ганна не втрачали надії на милість Божу, твердо вірячи, що Богові все можливо і Він може порятувати Ганну від безплідності навіть у її старості. Іоаким і Ганна дали обітницю присвятити Богові для служіння в храмі дитя, що їм пошле Господь. Бездітність вважалася в єврейському народі покаранням Божим за гріхи, тому праведні Іоаким і Ганна терпіли несправедливі ганьблення від своїх співвітчизників. У одне зі свят старець Іоаким приніс в Єрусалимський храм свою жертву в дарунок Богові, але первосвященик не прийняв її, назвавши Іоакима недостойним, через його бездітність. Іоаким у глибокому горі пішов у пустелю і там зі сльозами молився Господу про дарування дитяти. Ганна, довідавшись, що відбулося в Єрусалимському храмі, гірко плакала, однак не нарікала Богові, а молилася, закликаючи про милосердя Боже. Господь виконав їхнє прохання, Архангел Гавриїл приніс Іоакиму і Анні радісну звістку: молитви їхні почуті Богом і у них народиться Преблагословенна Дочка Марія, через Котру буде дароване спасіння усьому світу.

Нарешті в глибокій старості Бог обрадував Ганну й Іоакима народженням преблагословенної Марії. Пресвята Діва Марія Своєю чистотою і чеснотою перевершила не тільки всіх людей, але й Ангелів, явилася живим храмом.

У  12 років Марія дала обітницю вічного дівоцтва. По досягненні Марією повноліття їй знаходять старого чоловіка Йосипа Обручника, що поважає її обітницю. У його домі Марія працювала над пурпурною пряжею для храмової завіси, під час прядіння відбулося Благовіщення.

Після народження Ісуса Христа Марія втікає з ним і Йосипом від пануючого Ірода у Єгипет, а після смерті Ірода повертається до Назарета. Марія є присутньою на Голгофі і, відповідно до християнської традиції, насамперед їй являється Христос після свого воскресіння. По одній з версій, Марія тихо жила в будинку Іоанна Богослова, якого Христос велів їй усиновити. За успінням Марії, тобто розлученням душі Марії з тілом, слідує їхнє чудесне возз’єднання і тілесне вознесення на небо.

Різдво Божої Матері ознаменувало настання часу, коли почали виповнюватися великі і втішливі обіцянки Божі про спасіння роду людського від рабства диявола. Ця подія наблизила на землі благодатне Царство Боже, царство істини, благочестя, чесноти і безсмертного життя. Матір Першонародженого вважається всім християнам по благодаті Матір’ю і милосердною Заступницею, до Якої вони постійно звертаються із синівською шаною.

Народження Пресвятої Богородиці Марії служило передднем явлення на землю в плоті Сонця правди – Христа. Воно означало наближення часу руйнування гріха, осуду і смерті, що тяжіли над людьми, вказувало на швидке воссіяння Божого благословення і вічного життя на землі.

Чиста Богоматір безупинно клопочеться перед Ісусом Христом про дарування людям первинного блаженства. Для тих, хто схиляється до пекла, Вона – міст до життя.

Богородиця, Богоматір, мати діва Марія, мати Ісуса Христа. Вона вважається за «молитвеницю», заступницею за жінок перед Богом. Народження Богородиці називають в народі Госпожинками, Оспожинками.

zakarpatpost.net