Як в Угорщині зникає останнє незалежне ЗМІ: 70 журналістів звільнились

Понад 70 журналістів та співробітників головного сайту новин в Угорщині Index звільнились та звинуватили уряд в намаганні знищити чи взяти під контроль видання.

Index – останній з основних угорських незалежних ЗМІ, його головного редактора Шабольца Далла звільнили у вівторок, пише ВВС. Україна.

Журналісти заявили, що звільнення було “явним втручанням” та спробою чинити тиск на сайт.

Після цього у Будапешті зібрались мітингарі, які намагаються захистити свободу слова в країні.

За останнє десятиліття прихильники націоналістичного та консервативного прем’єр-міністра Віктора Орбана поступово взяли під контроль угорські незалежні ЗМІ.

Угорщина займає 89 місце із 180 країн світу за рейтингом Світового індексу свободи преси.

Лише минулого місяця Шабольц Далл попередив, що “Індекс” перебуває під таким зовнішнім тиском, що це “може знищити нашу редакцію, якою ми її знаємо “.

У цьому попереджені, опублікованому 22 червня, він вказав, що редакція вебсайту “під загрозою”, а циферблат на “барометрі свободи” на домашній сторінці був позначений як “небезпечний”.

У п’ятницю троє провідних редакторів та понад 70 інших працівників заявили, що припиняють свою роботу там, оскільки голова правління Ласло Бодолай відмовився відновлювати на посаді головного редактора.

Були емоційні сцени, коли вони виходили з кабінету керівника. Пан Бодолай відкинув твердження, що незалежність вебсайту наражається на небезпеку, звинувачуючи Далла в тому, що він не проконтролював появу напруженості в ньюзрумі.

Проорбанський бізнесмен у центрі протистояння

Побоювання за незалежність Index почало виникати кілька місяців тому, коли про-Орбанський бізнесмен Міклош Василь оволодів 50% акцій фірми, яка контролює рекламу та доходи Index.

Він уже керував провладним мовником TV2, і його розглядали як ключову фігуру у перетворенні іншого угорського вебсайту Оріго в провладний ресурс.

Під час того, як розгорталась драма з Index у п’ятницю, з’явилося фото, на якому пан Василь обідає з ключовим радником Орбана та істориком Марією Шмідт.

Зникнення Index позбавляє угорську громадськість найсильнішого незалежного голосу в ЗМІ.

Персонал пішов у відставку, бо пообіцяв залишатися вільним від політичного впливу – у країні, де велика частина засобів масової інформації просто очікує наказів уряду про те, що і як повідомляти.

Новини громадського радіо, телебачення та державного інформаційного агентства MTI давно позбавлені будь-якої претензії на неупередженість.

Майже всі регіональні ЗМІ є частиною медіаімперіъ Fidesz. Журналісти Index сформували групу у Facebook, щоб спробувати продовжити свою роботу.

На перший погляд, події в Index виглядають як чергова перемога Віктора Орбана, який багато років керує країною.

Але людина, яка стала популярною як борець проти однопартійного правління в кінці 80-х років, тепер відновила однопартійне керівництво. Захоплюючи державу – економіку, парламент, конституційний суд, засоби масової інформації – він ризикує виглядати смішно.

Критики його правління також можуть бути змушені переосмислити форми своєї опозиційної діяльності.

Дехто говорить про створення нових чи об’єднання опозиційних партій. Також посилюється заклик бойкотувати вибори 2022 року, щоб позбавити Орбана останньої претензії на демократичну легітимність.

Пан Орбан керував Угорщиною з 1988 до 2002 року, потім його партія Фідес перемогла в 2010 році і з того часу він незмінний керманич країною.

Уряд Угорщини має давній конфлікт з Україною через ситуацію з угорською меншиною на Закарпатті. Через жорстку позицію Орбана Угорщина частково блокує співрпацю України та НАТО. А ти завжди пам’ятай, що більше цікавих новин ти можеш прочитати тільки у газеті ЯСНО. Купи газету у кіоску, або передплати на своїй пошті. Індекс 76076. ЗакарпатПост

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *