Розпочався важливий період для православних християн – Великий піст
Відсьогодні ми духовно готуємося до зустрічі великого світлого свята Воскресіння Христового.
Як пройти період посту, Православна Церква України опублікувала на своїй сторінці у facebook.com/Orthodox.in.Ukraine
Піст – добровільне самообмеження людини на певний період від усього зайвого, того, що обтяжує її, відволікає від суттєвого, негативно впливає на неї – задля духовного та тілесного вдосконалення. Великий піст – це духовна сорокаденна подорож, під час якої ми позбуваємося того, що віддаляє нас від Бога, очищуємо свої душі від гріхів. Піст встановлений як взірець для наслідування сорокаденного посту Мойсея та нашого Спасителя у пустелі: «Тоді Ісус виведений був Духом у пустелю, щоб спокушав Його диявол. І постився сорок днів і сорок ночей…» (Мф. 4: 1 – 2).
Піст – це не заборона, не суворе обмеження, це – здорове стримання заради кращого життя, заради звільнення від гріха й того, що нас поневолює – залежностей, пристрастей, недобрих звичок. Піст – найкращий час для гартування сили волі людини, вміння володіти собою, перемагати в собі зло.
Піст – це не дієта. Ми постуємо тілом, щоби було легше постувати душі. Тілесний піст дозволяє нам приборкати наші бажання, із зовнішніх проблем переключитися на проблеми внутрішні, більше уваги приділити посту духовному, який полягає у молитві, стриманості, чистоті помислів, добрих ділах, милосерді, любові. Упродовж цього часу ми особливу увагу приділяємо покаянню, приступаємо до сповіді, причащаємося Животворчих Таїн Тіла і Крові Спасителя.
Святитель Іоан Золотоустий так говорить про справжню сутність посту: «Хто обмежує піст лише утриманням від їжі, той вельми безчестить його. Не тільки вуста повинні поститися, – ні, нехай постять і око, і слух, і руки, і все наше тіло. Піст є відступленням від зла, угамуванням язика, відкладенням гніву, приборканням похотей, припиненням наклепу, брехні і клятвопорушення. Ти постиш? Нагодуй голодних, напої спраглих, відвідай хворих, не забувай ув’язнених у темниці, пожалій змучених, утіш скорботних і тих, що плачуть; будь милосердним, лагідним, добрим, тихим, довготерпеливим, жалісливим, незлопам’ятним, благоговійним, стриманим та побожним, щоб Бог прийняв і піст твій, і в достатку дарував плоди покаяння».
Пам’ятаймо, що піст – це не період смутку, а передчуття радості, передусім, від можливості змінитися на краще, заради досягнення того, що важливе для нас у вічності. Піст – це добра нагода впорядкувати своє життя, переосмити його, звернути увагу на головні цінності в нашому житті: приділити увагу і знайти час на взаємини з Богом, рідними людьми та ближніми.
Нехай ці сім тижнів Великого посту допоможуть кожному стати кращим, щоб не турботи і труднощі, а добро й любов наповнювали наше життя, допомагаючи долати виклики сьогодення. І нехай Господь благословить всіх нас на цьому шляху!
15 березня, в перший день Великого посту, керуючий Закарпатською єпархією, єпископ Ужгородський і Закарпатський Варсонофій, в єпархільному храмі прп. Амфілохія Почаївського міста Ужгорода очолив Велике повечір’я з читанням першої частини Великого покаянного канону преподобного Андрія Критського.
Разом з архієреєм молились: клірик храму ієрей Роман Цап та прихожани єпархіального храму.
Відповідно до богослужбового уставу Православної Церкви на початку Великого посту протягом чотирьох днів читається Великий покаянний канон, написаний преподобним Андрієм Критським.
Цей канон особливий тим, що його зміст спонукає віруючих до роздумів над власним життям, схиляючи до покаяння. Сам канон сформований у формі діалогу людини зі своєю душею, а у тексті наводяться різноманітні епізоди зі Старого і Нового Завітів, котрі спонукають до відповідного настрою.